eerste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van kicky - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van kicky - WaarBenJij.nu

eerste week

Blijf op de hoogte en volg kicky

09 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier even een update vanuit Cape Town. Afgelopen woensdagavond ben ik gearriveerd. Mijn gastgezin is heel relax. Het is eigenlijk een soort studentenhuis want mijn gastvrouw (Eleonor) woont zelf niet in het huis, maar in het huis er naast. Dus ik en de andere vrijwiilligers hebben het huis voor ons zelf, ideaal! Eleanor kookt wel voor ons en ze doet (tegen betaling) de was. Ik deel het huis nu met 2 andere vrijwilligers, 1 meisje uit de UK en 1 uit Nederland. Al heb ik haar nog niet ontmoet want ze is gisterenavond laat pas gearriveerd.

Ik woon 5 minuten lopen van het treinstation. En het is dan ongeveer 15 minuten treinen naar werk. 15 minuten de andere kant op is het strand :D Waar ik dit weekend natuurlijk al ben geweest.

Op ons project zitten ongeveer 15/20 vrijwilligers. Het merendeel komt uit Denemerken, daarna Nederland. En verder vrijwilligers uit Polen, de Uk en Australië. heel divers dus.
Zodra je hier bent word je opgenomen in de groep, super leuk! Elke avond of in het weekend worden er plannen gemaakt en iedereen is uitgenodigd. Hierdoor voel je je heel welkom.

Afgelopen vrijdagmiddag was er een sportevenenement voor kinderen georganiseerd door iemand van het journalistiek project. Hier ben ik, samen met een hoop andere vrijwilligers van ons project, gaan helpen. Het was echt geweldig om al die blije gezichtjes te zien! We hebben lekker met de kinderen gespeeld, en ze getrakteerd op fruit en hotdogs. volgens mij was het een geslaagde middag en hebben ze het zeker naar hun zin gehad.

Vandaag heb ik pas mijn introductie op het project gehad. Ik ben dondardagmiddag en vrijdag al wel op project geweest en meetigs meegemaakt maar ze hadden nog niet eerder tijd voor mijn introductie dus vandaar. Vanaf vanmiddag gaat het werk dus echt beginnen!

Dit was het voor nu!

  • 09 Maart 2015 - 11:54

    Carla En Pieter:

    Leuk dat je dit zo deelt. Geweldige start van je vrijwilligerswerk dus. Heel veel succes met het echte werk. En blijf ons op de hoogte houden. liefs uit Chaam

  • 09 Maart 2015 - 13:16

    Astrid :

    Super fijn dat je zo goed ontvangen bent en dat ze je meteen zo welkom laten voelen!
    Succes vast met het echte werk dan! ;) Liefs!

  • 09 Maart 2015 - 14:12

    Annemarie:

    Leuk verslag fijn dat je naar je zin hebt veel plezier
    Groetjes ook van de rest

  • 09 Maart 2015 - 14:32

    Lieke (Projects Abroad Nederland):

    Dat klinkt als een goed en relaxed begin. Heel veel succes met al je werkzaamheden voor het project, ik ben benieuwd wat je allemaal gaat doen!
    Groetjes,
    Lieke (Projects Abroad Nederland)

  • 09 Maart 2015 - 14:45

    Marrietta :

    Super leuk om te lezen hoe het met je gaat en fijn dat je het naar je zin hebt heel veel plezier xxx

  • 09 Maart 2015 - 15:19

    Noor:

    Hey wat leuk om te lezen dat je je welkom voelt en gelijk mensen om je heen hebt. Veel succes met het werk en geniet ervan!

  • 09 Maart 2015 - 16:07

    Josephine:

    Klinkt goed Kicky!! Ik volg je op de voet, hier vanuit een regenachtig Woerden

  • 09 Maart 2015 - 17:53

    Esther:

    Spreek je al Afrikaans hihi? Klinkt allemaal super leuk joh! Echt fijn dat je bent opgenomen in de groep en dat je het al zo naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van meid. En natuurlijk ook straks veel plezier als het allemaal écht begint het werk.

  • 09 Maart 2015 - 19:32

    Corine:

    Hoi Kicky, een goeie start dus. Leuk om je belevenissen te lezen. Succes met t echte werk en handig hoor die trein: de ene keer links naar t werk en dan weer rechtsaf naar t strand.

  • 10 Maart 2015 - 09:37

    Jan En Joke:

    Zo te lezen heb je het al goed naar je zin. Leuk om op deze manier iets van je te horen en we blijven het op de voet volgen. Succes en veel plezier.

  • 10 Maart 2015 - 17:48

    Manon:

    Hoi Kicky, wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Klinkt echt geweldig!
    Fijn dat het zo'n warm welkom is en dat jouw behulpzaamheid daar op prijs wordt gesteld. Heerlijk toch?
    Hier wordt het ook steeds lekkerder weer, de zon schijnt best vaak.
    Ik hoop dat je een leuke en goede introductie hebt gehad, dat is toch altijd al het halve werk ;) We lezen vanuit Woerden met veel plezier jouw toekomstige belevenissen. Veel plezier!

  • 10 Maart 2015 - 19:18

    Anny Verheijen:

    Hoi Kicky,

    Klinkt allemaal heel goed wat je schrijft. Ga zo door en geniet van alle nieuwe dingen die op je weg komen.
    Veel liefs van Tante Anny

  • 10 Maart 2015 - 22:18

    Jeanne&hans:

    Wat een fijne berichten allemaal, dat je zo welkom bent en leuk hoe jullie met die kinderen "in de weer" zijn.
    Veel sukses en graag tot een volgende x.Jeanne&hans.

  • 11 Maart 2015 - 13:44

    Peter S.:

    Ha Kicky, Fijn dat je goed aangekomen en ontvangen bent. De omstandigheden klinken uitstekend. Heel ontspannen, hoor! En lekker dichtbij work en beach, wat wil je nog meer? Veel plezier nog! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kicky

Actief sinds 29 Jan. 2015
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 5661

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 28 Mei 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: