Week 2 het echte werk en sightseeing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van kicky - WaarBenJij.nu Week 2 het echte werk en sightseeing - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van kicky - WaarBenJij.nu

Week 2 het echte werk en sightseeing

Blijf op de hoogte en volg kicky

17 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het werk is nu echt begonnen. In een week tijd 14 dossiers toegewezen gekregen, lekker druk dus. Ze gaan over zeer uiteenlopende zaken. Onder andere problemen met huurders en verhuurders, scheidingen en alimentatie, en vluchtelingenzaken. heel divers dus. Sommige cliënten komen hier naar kantoor en dan doen we in intake. Maar sommige hebben het geld niet om naar ons kantoor te komen. Daarom hebben we ook 2 legal clinics in de townships. één in Vrygrond en één in Lavender hill. Eens per week (levender Hill één keer in de twee weken) gaan we daar naartoe en dan kunnen we daar onze cliënten ontmoeten. In Vrygrond hebben we tafels en stoelen. In Lavender Hill alleen stoelen ergens in een garage... Het is dus heel basic. We praten daar met onze cliënten, nemen nieuwe zaken aan en gaan dan terug naar kantoor om eraan te werken.
Naast de legal service hebben we ook nog social justice projecten. Dit zijn projecten in opvangtehuizen voor vrouwen en jeugdgevangenissen voor jongens en meisjes. Daar geven we voorlichting. Ik ben er met een paar mee geweest maar moet toegeven dat ik legal services leuker vind. Je mag zelf weten hoe je je tijd verdeeld, dus ik vermoed dat ik me meer ga bezig houden met legal services :)

Verder ben ik deze week flink op de toeristische tour geweest. Vrijdagmiddag( we werken op vrijdagmiddag maar tot 13.00 :)) een stadswandeling gemaakt door Bo-kaap, een wijk in Cape Town.
Zaterdagochtend naar de Old Biscuit Mill Food Market. Dat is echt een foodwalhalla! Ze hebben daar echt alles! Van yoghurt met vers fruit en smoothies tot wraps en paella. Van Belgische wafels en poffertjes tot Falafel of curry's. En alles wordt vers voor je neus klaargemaakt. Echt super!
Helaas konden we niet heel lang blijven omdat we om 13.00 uur de boot naar Robben Eiland moesten hebben. Dit was erg indrukwekkend. Eerst een bustour over het eiland en daarna een rondleiding door de voormalige gevangenis. De gids die de rondleiding verzorgd is een voormalige gevangene dus dat maakt het nog indrukwekkender. Als je die cellen ziet kun je je niet voorstellen dat je daar opgesloten moet zitten, onder die omstandigheden.

Zondag heb ik de Peninsula tour gemaakt. Een tour die uiteindelijk bij Cape point eindigt. Echt een prachtige tour! Zie de foto's :)

• 17 Maart 2015 - 13:00

Carla En Pieter:

Zo indrukwekkend allemaal. En Prachtige foto's. Geniet lekker van al die indrukken en ervaringen. Liefs van ons

• 17 Maart 2015 - 16:37

Maartje:

Super! Je wordt hard aan het werk gezet hoor ik al wel. Maar daar kwam je ook voor. Leuk dat je het zo kan afwisselen met in het weekend de toerist uithangen! Succes en een dikke kus xxxx

• 17 Maart 2015 - 20:35

Willy:

Leuk te horen waar je mee bezig bent Kicky. Lijkt me nog heel lastig om het zuid Afrikaanse huurrecht uit te pluizen. Mooie foto's. Hartelijke groet Willy

• 19 Maart 2015 - 16:18

Heran:

Hoi Kicky,

Ziet er allemaal indrukwekkend uit. Krijg de indruk dat je het wel naar je zin hebt, mooi voor je.
    Hier zijn gisteren verkiezingen geweest voor onder andere de provincie.
    Ontluisterende verliezen voor met name de PVDA.
    Veel plezier met je werk en natuurlijk ook met de uitstapjes die ongetwijfeld nog volgen.
    Hartelijke groet, Herman

• 19 Maart 2015 - 19:45

Anny Verheijen:

Hallo Kicky,

Ja, je moet echt een dagboek bij gaan houden om al je belevenissen in op te schrijven.
    Wat maak jij veel mee al in die paar weken. Fijne combinatie werken en vakantie in een keer
    Super goed van je! Bedankt ook voor de prachtige foto's die je meegestuurd hebt.
    Lieve groeten
    Tante Anny

• 23 Maart 2015 - 10:27

Manon:

Hoi Kicky,

Ziet er mooi uit daar zeg, leuk dat je wat foto's hebt gepost!
    Enne pinguïns? Wist niet dat die daar zaten haha!
    Hopelijk heb je weer een hele fijne week gehad, op naar een volgende leuke week!

Groetjes Manon

• 23 Maart 2015 - 11:15

Kirsten:

Hoi Kicky,

gaat goed daar zie en lees ik :-)!
    14 dossiers in een week tijd, ik ben benieuwd hoeveel dossiers je aan het eind van de 8 weken hebt behandeld! Mooie foto's hoor. Veel plezier met alles!

Groetjes Kirsten

• 24 Maart 2015 - 16:27

Peter S.:

Ha Kicky,
    Leuk die foto's! Wat een kleurrijke huizen daar. Lijkt me wel bijzonder om op Robbeneiland te zijn. Historische grond. Leuk om te lezen dat je je niet verveelt, met al die dossiers. Als je terugkomt, weet je veel van verschillende onderwerpen. Kan altijd van pas komen. Veel plezier nog! Groetjes!

• 02 April 2015 - 08:32

Elise:

Hoi Kicky,

Wat een ontzettend boeiende, verrijkende en onvergetelijke ervaringen doe je op! Mooie foto's ook. Helemaal geen last van heimwee?? (Je mist ons ook niet maar een heel klein beetje...?) :)

Heel veel plezier nog en hartelijke groet,

Elise