Week 4 alweer 1/3 van m'n trip zit er al op :((( - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van kicky - WaarBenJij.nu Week 4 alweer 1/3 van m'n trip zit er al op :((( - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van kicky - WaarBenJij.nu

Week 4 alweer 1/3 van m'n trip zit er al op :(((

Blijf op de hoogte en volg kicky

02 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier weer ff een update. De tijd gaat hier zo snel, dit is alweer mijn vierde week hier. Werk is erg druk. We hebben een nieuwe legal clinic geopend in Mitchells Plain. Hier gaan we iedere woensdagochtend heen. Het levert weer veel nieuwe zaken op, maar het kost ook tijd. Je bent zo de hele ochtend kwijt en hebt dan alleen 's middags om aan je zaken te werken. En zo is het ook op maandag en om de week op dinsdag. Maar de legal clinics zijn wel echt hee leuk. De mensen zijn zo dankbaar dat je naar ze toe komt om te helpen.

Vandaag mocht ik voor het eerst mee naar Pollsmoor Prison om een cliënt te bezoeken en de strategie voor de zitting van volgende week te bespreken. De gevangenis hier is wel even iets anders dan in Nederland. Hier hebben ze cellen voor 20 personen, waar er soms wel 60 in zitten. Ze mogen maar 1 uur per dag uit hun cel. En niks geen tv oid in de cel. Gewoon wat stapelbedden en that's it. Onze client wordt verdacht van bezit van gestolen goed. Hij is 20 en is al 6 keer eerder veroordeeld. Ook deze zaak ziet er helaas niet goed uit voor hem. Hij zit nu al 7 maanden te wachten voor z'n rechtszaak. Hopelijk wordt z'n straf ongeveer 7 maanden zodat hij volgende week na de zitting naar huis kan.

Naast werk is er gelukkig ook tijd voor leuke dingen in de vrije tijd. Dit weekend heb ik de Talefberg beklommen. Wat een hel! Ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn! Eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht maar de weg er naartoe, pfff. Het is geen wandelpad maar het zijn allemaal rotsblokken en je moet klauterend naar boven. En dat 2 uur lang. Maar we hebben het gelukkig gehaald!
Ook ben ik naar een braai in een Townschip geweest, Mzoli's. Dat is elke zondagmiddag. Het is wel even iets anders dan de bbq in NL. Je krijgt gewoon een portie vlees in een bak wat je met je handen kan eten, that's it. maar de sfeer is geweldig. En er is een dj dus er wordt volop gedanst. Super leuk!

Verder ben ik gisteren gaan skydiven, een onvergetelijk ervaring. Echt zo cool!!! Je gaat met een mini vliegtuigje omhoog en op 3 km hoogte spring je (samen met je instructeur) uit het vliegtuig. Je maakt een vrije val van ongeveer 35/45 seconden. Je valt met een snelheid van 220km per uur naar beneden. En dan gaat (gelukkig) de parachute open en daal je rustig naar de grond met een prachtig uitzicht. Ik raad het iedereen aan om een keer te proberen :D

Verder is vandaag tijdelijk mijn laatste werkdag. Ik heb besloten om even een break van 2 weken te nemen om samen met, Milena een meisje van het project te gaan reizen. Dus ipv 4 weken aan het einde nu 2 weken en aan het eind 2 weken. Ik werk dus 2 weken langer door maar neem nu een break. Dit omdat het leuker is om samen te gaan reizen dan alleen. We gaan met de backpackersbus in 9 dagen naar Johannesburg reizen. Daarna 4 dagen Krugerpark. En dan nog 2 dagen in Joburg voordat we terugvliegen naar Kaapstad. De komende 2 weken ben ik dus lekker op reis!

  • 02 April 2015 - 13:49

    Pieter En Carla:

    Zo, wat een ervaringen. Zo kom je nog eens ergens. En fijn dat er naast de drukke werkweek ook leuke dingen zijn die je onderneemt. Zo'n break ertussen als je samen kunt reizen is wel heel fijn. Heel veel plezier en weer veel uitdagingen denk ik. We horen wel weer van je belevenissen. liefs van ons

  • 02 April 2015 - 17:36

    Noor:

    Hey Kicky, wat leuk om weer een berichtje te lezen! Goed dat je even een break doet en er lekker op uit gaat! Veel succes alvast met je zitting maar nu lekker genieten, groot gelijk dat je samen gaat.. Dikke knuffel Noor

  • 02 April 2015 - 19:08

    Gerda:

    Leuk om te lezen Kicky. Goed om samen te reizen, twee weten meer dan een.
    Veel plezier.

  • 02 April 2015 - 19:12

    Jan En Joke:

    Wat een belevenissen, je bent wel een durfal met dat skydiven! Goed idee om nu een break te nemen(je ziet we nemen je taalgebruik al over) Ga maar genieten van de reis!
    Groetjes,
    OmeJan en Tante Joke

  • 02 April 2015 - 19:24

    Josephine:

    Hoi Kicky, wat een leuke verhalen allemaal, en wat gaat het snel! Ik blijf je op de voet volgen :-)

  • 07 April 2015 - 12:05

    Nico:

    Hoi Kicky,

    Via project-abroads kreeg ik jouw reisverslag door om een beeld te kunnen vormen van het project. Ik hoop dat je dit niet erg vindt. Ik heb alleen een aantal vraagjes waarvan ik hoop dat jij die kunt beantwoorden, zoals bijvoorbeeld het fondsenwerven. Kan ik je privé een berichtje sturen met mijn vragen?

    Alvast bedankt,

    Gr

  • 07 April 2015 - 12:46

    Tante Anny Hapers:

    Dit is gaaf. Kicky wat een ervaring zeg, geweldig. Fijn dat het zo goed gaat met je daar. Ik wens je heel veel plezier en geniet van al dat moois wat je daar beleeft. Ik blijf je volgen.
    Groetjes.
    Tante Anny.

  • 10 April 2015 - 22:51

    Jeanne&hans:

    Bedankt dat we kunnen lezen wat je zoal meemaakt. We zijn trots en (een beetje) jaloers op je...hoe je dit allemaal voor elkaar bokst. Veel sukses. En tot een volgende keer graag. Dag dag.

  • 12 April 2015 - 22:03

    Anny Verheijen:

    Hallo Kicky,
    Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt van je ervaringen en mooie foto's meestuurt.
    Je zult wel een hele tijd nodig hebben om dit allemaal te verwerken en opnieuw na te genieten.
    Wat een gave onderneming moet dat voor je zijn.
    Geniet nog lekker van een week vakantie en dan weer met goede moed aan het werk.

    Liefs Tante Anny

  • 13 April 2015 - 19:41

    Anton Hendrikx:

    Nou Kicky, je geniet er ontzettend van zo te lezen. Echt heel leuk. Lekker skydiven etc. Veel plezier met je backpackersreis.

    Groetjes, Oom Anton en Serge.

  • 16 April 2015 - 14:09

    Elise:

    Wow vooral met dat sky diven maak je bij mij indruk. Ik blijf graag met mijn voeten op de grond en zou er niet aan moeten denken.......

    Veel plezier nog!!

    Ik hoorde vanmorgen op de radio dat er wat onlusten waren, gericht op werknemers die uit de omliggende landen komen. Houdt dit jullie ook bezig of gebeurt dit heel ergens anders in het land?

  • 17 April 2015 - 13:12

    Peter Sels:

    Ha Kicky,

    Mooi om te zien dat je het zo goed naar je zin hebt, dat je heel leuke en ontzettend spannende dingen doet. Nu even tijd voor een break. Heerlijk, zo tussendoor, lijkt mij. Dan nog even weer aan de slag en dan nog even lekker reizen...perfect! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kicky

Actief sinds 29 Jan. 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 5658

Voorgaande reizen:

04 Maart 2015 - 28 Mei 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: